Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie de koning te rijk is, vertelt het aan de hele wereld

In gesprek met Marc Vanherck | 12 augustus 2014

Uitpakken met ons engagement? Daar zijn wij de mensen niet voor. Laat de anderen maar de pluimen geven en laat ons maar elke dag werken om onze gasten een onvergetelijke vakantie te garanderen.’ Dat zegt Marc Vanherk van Molenheide in Helchteren. Molenheide wil toegankelijk zijn voor iedereen. Ook als dat betekent dat ze sommige doelgroepen een extra korting moeten bieden om hun vakantie financieel haalbaar te maken.

De hertjes in het natuurpark diep in de ogen kijken, samen met de kabouters plonsen in het kabouterbad en het glijbanenparadijs, buiten adem geraken in het 6000 m2 grote KidsValley of minigolf spelen in De Mijn: families met jonge kinderen halen hun hart op in Molenheide. Het vakantiepark is bovendien een ideale uitvalsbasis voor korte en lange vlakke fietstochten, vaak doorheen bossen en over oude mijnroutes. Gasten logeren er op een camping of in een heel gevarieerd bungalowpark.

Full service voor iedereen

‘We hebben altijd al ingezet op vakantieformules die toegankelijk zijn voor iedereen. Onze camping is van oudsher een goedkope verblijfsformule, en ook in de bungalows bieden we goedkopere tot vrij dure verblijfsaccomodatie aan.

"Voor ons is elke gast gelijk. Of mensen nu goed bemiddeld zijn, het moeten stellen met een laag inkomen of een beperking hebben, alle gasten kunnen rekenen op onze full-service."

- Marc Vanherk.

Tarieven op maat van financiële draagkracht

In samenspraak met het Steunpunt Vakantieparticipatie, een platform binnen Toerisme Vlaanderen, hebben ze bij Molenheide aangepaste tarieven ontwikkeld voor mensen met een beperkt budget. Die vakantiegangers kunnen rekenen op een flinke korting op verblijfsaccomodatie, inclusief dagelijks genieten van zwemmen en spelen. De korting wordt volledig gedragen door het vakantiepark zelf. Daar komen geen toelagen of subsidies aan te pas. ‘Het is een klein gedeelte van de winst dat we daarvoor afstaan. Op een totaal van 390 verblijfseenheden maakt dat nooit de massa uit, dus is dat best te dragen,’ zegt Marc.

Toegankelijk imago

Marc: ‘De mensen die boeken via Vakantieparticipatie hebben maar heel beperkte financiële mogelijkheden. Ze kunnen maar heel zelden met vakantie. Veel mensen die hier komen, beleven pas voor de eerste keer in hun leven een echte vakantie. Als je dan een tof product als Molenheide binnen hun budget kunt aanbieden, dan zijn die gezinnen de koning te rijk. Die mensen spreken daar nog maandenlang enthousiast over. Zij creëren op die manier het imago van Molenheide.’ En dat vinden ze bij Molenheide helemaal prima.

Marc Vanherck

In gesprek met

Marc Vanherck is voorzitter van de Raad van Bestuur van Park Molenheide

Dit verhaal werd gepubliceerd op 12 augustus 2014 in de categorie Gezinsuitstap.

Neergepend door

Griet Bouwen is Storyweaver voor het netwerk Iedereen Verdient Vakantie. Ze houdt van een hartelijk gesprek en stelt graag vragen die een verschil maken. Heb je zelf een verhaal dat je graag deelt? Contacteer onze redactie en zet je verhaal kracht bij.

Copyright © 2024 Steunpunt vakantieparticipatie | Disclaimer | Privacy |