Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitbaatster vakantieverblijf stemt verwachtingen graag vooraf af met gasten

In gesprek met Lieselotte Cavyn | 20 januari 2014

‘Hoe beter we weten wat de verlangens van onze gasten zijn, hoe makkelijker we hen een toffe en deugddoende vakantie kunnen bieden’, zegt Lieselotte Cavyn. Ze is een van de uitbaters van De Zeekameel in Lombardsijde. ‘Verschillende mensen hebben verschillende verwachtingen van een vakantie’, weet Lieselotte. ‘Daar al een eerste zicht op hebben, door bijvoorbeeld op voorhand eens met elkaar te bellen of mailen, helpt ons om ons aanbod zo goed mogelijk op die wensen te laten aansluiten.’

Inspanningen voor vakantiebeleving op maat

‘We doen erg ons best om onze gasten een vakantie te bezorgen die zo goed mogelijk is afgestemd op hun verlangens’, zegt Lieselotte. ‘We begroeten iedereen persoonlijk en polsen graag bij elke gast, ook de kinderen, hoe een toffe vakantie er voor hem of haar uitziet.’ Dat kan uiteraard bij ontvangst, al denkt Lieselotte dat het een meerwaarde is als de communicatie al vroeger start.

"We doen erg ons best om onze gasten een vakantie te bezorgen die zo goed mogelijk is afgestemd op hun verlangens."

Graag genieten van rust

‘Sommige mensen hebben bijvoorbeeld vooral nood aan rust. Ze staan niet te springen voor allerlei activiteiten, maar brengen graag meer tijd op hun kamer door. Als we dat op voorhand weten – en het is praktisch haalbaar – dan kunnen we hen een kamer geven op het einde van een gang, waar minder passage is. Of kunnen we hen laten weten dat ze misschien beter een andere verblijfsperiode kiezen dan de week waarin hier net een scoutsgroep logeert.’

In de zevende hemel

Ook voor gasten die eerder zin hebben in een doevakantie, kan het helpen als we dit vooraf weten. Dan kunnen we hen waar mogelijk activiteiten aanbieden die hun verblijf net dat tikkeltje méér geven. Vorige zomer had mijn man bijvoorbeeld vier vrijkaarten gekregen voor een voetbalmatch van Club Brugge. Tijdens die periode verbleef hier net een gezin via Vakantieparticipatie en we wisten dat het zoontje graag voetbalde. We hebben toen aan zijn ouders gevraagd of hij het fijn zou vinden om mee te gaan naar de match met mijn man en kinderen. De ouders vonden het prima, het jongentje was in de zevende hemel, en wij waren blij dat we iemand een plezier konden doen.’

Communiceren voor, tijdens én na

‘Voor het verblijf al even  contact hebben met onze gasten, kan ook andere praktische zaken vergemakkelijken,’ zegt Lieselotte, ‘zoals rekening houden met voedselallergieën of diëten. Is iemand vegetarisch, dan voorzien we bijvoorbeeld met plezier een alternatief.’ Communicatie is volgens Lieselotte ook na de vakantie een meerwaarde. ‘Het is fijn om feedback te krijgen over hoe mensen hun verblijf ervaren hebben. Als Vakantieparticipatie reacties ontvangt van gasten, mogen ze ons die altijd bezorgen. Zo kunnen we ons aanbod blijven evalueren en verbeteren.’

"Voor het verblijf al even  contact hebben met onze gasten, kan ook andere praktische zaken vergemakkelijken." 

- Lieselotte

 

Fotografie: Robert Boons
nopic

In gesprek met

Lieselotte Cavyn is mede-uitbater van De Zeekameel in Lombardsijde. 

Dit verhaal werd gepubliceerd op 20 januari 2014 in de categorie Vakantie.

Neergepend door

Griet Bouwen is Storyweaver voor het netwerk Iedereen Verdient Vakantie. Ze houdt van een hartelijk gesprek en stelt graag vragen die een verschil maken. Heb je zelf een verhaal dat je graag deelt? Contacteer onze redactie en zet je verhaal kracht bij.

Copyright © 2024 Steunpunt vakantieparticipatie | Disclaimer | Privacy |